fredag den 18. juni 2010

gul - gul og mere gul



Carla fylder 4 år til august og egentlig skulle hun have haft sin Wilma dukke. Da vi så hende færdig hos Wenche, kunne vi bare ikke vente. Så gaven i år består af Wilma tilbehør. Den sidste uge har jeg arbejdet på dette lille patchwork projekt. Mit første, men absolut ikke det sidtse. Jeg har brugt stof i gule nuancer både nyt og gammelt. Jeg er selv vældig tilfreds med resultatet og glæder mig til at give det videre til den lille dukkemor.



Det lille glade ansigt har været en lille sol på et par bukser, jeg lavede til Carla for et par år siden. Der er Marimekko, gammelt sengetøj, lidt stof der er byttet med Mette, der er små æbler fra USA og fine 50´er inspirerede påklædningsdukker....



På det lille tæppe, der måler 48x52 cm, er der en lille sekskant, der ikke er gul men hvid. Det er det sidste af et broderi fra et hovedpudebetræk med min farmors pigenavns initialer. Resten af broderiet syede jeg ind i en pude til min far, da han sidste efterår fyldte 60.



Bagsiden af tæppet er lidt mere orange og har de yndigste små blomster strøet med let hånd. Håber jeg kan holde øjnene åbne og få håndsyet kanten i aften.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det fint.
    Jeg har også gang i gule firkanter - er ved at lave et par grydelapper :-)

    SvarSlet
  2. Hej er skønt dukke-tæppe. Må jeg spørge hvor du køber Marimekko stof henne? De hvide blomster med gul konturstreg har jeg i blå udgave, sjovt at se en anden variant. Er du evt. interesseret i at bytte lidt stof? Glæder mig til at følge med på din blog fremover.
    Mvh Mia
    miachristina1@hotmail.com
    www.madebymiahansen.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Waow hvor er det fint..... så fint

    SvarSlet
  4. Det er et meget dejligt tæppe :-)
    Holder af stoffer med en historie.

    SvarSlet
  5. Ej hvor er det bare et fint gult tæppe det bliver pigen da glad for!!!!

    SvarSlet
  6. hvor er det fint ;)

    SvarSlet
  7. Sikke et smukt lille tæppe, det må bringe lykke.

    SvarSlet
  8. Mange tak for alle de dejlige og meget positive kommentarer om mit lille gule tæppe. Tæppet er nu færdigt og lige så skønt som jeg håbede. Kan mærke at der lang tid til 5. august hvor Carla har fødselsdag.
    Mia: Marimekko køber jeg hos Kaiku på nettet, men man skal desværre købe min 1 meter. Du kan tro jeg gerne vil bytte. Sender dig en mail i løbet af dagen.
    Fortsat god søndag til alle jer der læser med.

    SvarSlet
  9. Hej Dorte.
    Fedt, har du mailet til mig, havde problemer med hotmail søndag og mandag? Hvis du har skrevet til mig, vil du så være sød at prøve igen?
    Mvh Mia

    SvarSlet