tirsdag den 19. juli 2011

processen i en opskrift


Nye opskrifter opstår ofte på tidspunkter, hvor jeg egentlig slet ikke har tanker om nyt. Denne lille tunika vest opstod på vej hjem fra sommerferien i Blokhus. Jeg var startet på noget, som slet ikke, farvemæssigt var som jeg ville have det til. Så da vi skulle hjem og jeg havde 3-4 timer bilkørsel foran mig, skulle der noget i gang.  


Jeg greb de 20 grå farver og den lilla, som med sin støvede farve matchede de grå flot. Masker blev slået op, der blev strikket et rundt bærestykke, som er en af mine farvoritter til de små. det sidder nemlig så godt på de små kroppe. Der blev leget lidt med asymetrisk lukning. Da bærestykket var færdigt, fortsatte jeg i striber af 4 omg. Til sidst afsluttede jeg arbejdet ved at indramme striberne med en håndfuld retriller.


Det lille underfald, hvor knapperne skal sys fast, er strikket i en af stribefarverne.


Når jeg strikker til børn, kan jeg godt lide at der med enkle teknikker bliver et flot resultat. Jeg vil gerne at både øvede og ikke så øvede strikkere skal have glæde af mine designs. Strik til børn skal være projekter der er overskuelige, så de bliver færdige mens børnene kan passe det. Den næste størrelse er allerede på pindene, farverne kommer til at se senere i dag, når jeg er kommet godt i gang med striberne.
Måske I har fået lyst til at strikke med, når opskriften inden alt for længe er klar?

8 kommentarer:

  1. Ja du kan tro jeg har lyst - du laver altså nogle rigtig fine ting :-)

    SvarSlet
  2. Den er rigtig sød - den kunne jeg godt finde på at strikke :)

    SvarSlet
  3. uha ja den gad jeg godt lave til lille pigen.. kommer den i str 4/5 år

    SvarSlet
  4. Flot - den asymetriske lukkning er bare perfekt. :)

    SvarSlet
  5. Man får virkelig lyst til at strikke med! Den er meget meget fin!

    SvarSlet
  6. Hvor blev jeg glad over at læse jeres søde kommentarer.

    Dorthe; Det lyder dejligt, vi kommer til at tale meget mere sammen. Det glæder jeg mig til.

    Britta; Du skal være så hjertelig velkommen.

    Heidi; Den er jeg også glad for. Det kan du også se på flere af mine ting.

    Camilla; Det kunne være hyggeligt med en lille virtuel strikkeklub/knit-a-long. Den arbejder jeg lidt videre med.

    Dorte

    SvarSlet
  7. Super fin - jeg kunne også tænkes at strikke med :-)

    SvarSlet
  8. Hvis ikke det er for sent, så vil jeg også være med! Det er en skøn vest/tunika/kort kjole-ting, som vil passe perfekt til mine piger. Knit-a-long: jeg vil med ;-)

    SvarSlet